| |
|
Klamavá reklama v cestovním ruchu
Výrosteková, Petra ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou klamavé reklamy, s důrazem na oblast cestovního ruchu. Přibližuje tuto problematiku z legislativního i marketingového hlediska a následně uvádí konkrétní příklady klamavé reklamy z praxe primárně cestovního ruchu. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled respondentů na klamavou reklamu, jejich zkušenost s ní a jaké dopady má na jejich nákupní chování.
|
|
Komparace stavby zpravodajských reportáží ČT a tv Nova v I. a II. čtvrtletí 2012
Ernst, Jiří ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Bakalářská práce porovnává stavbu reportáží hlavních zpravodajských relací ČT a tv Nova z hlediska užití jednotlivých stavebních částí. Zdrojem je vysílání Událostí a Televizních novin ze dvou týdnů během I. pololetí roku 2012. V teoretické části jsou zmíněné pojmy z oblastí, které mají vliv na užití prvků. Obdobný význam má i kapitola o provozních faktorech. Součástí je stručný popis daných médií se zaměřením na personální změny a dále podrobnější popis jednotlivých elementů, resp. jejich kategorií. Praktická část předkládá ve čtyřech kapitolách redukované výsledky kvantitativní analýzy a kvalitativní analýzu vybraných prvků /"gerojš - ruchový záběr" a "stand-up"/. Následuje komparace na základě vyřčených hypotéz rozdělená do tří částí: nejdříve jsou porovnány změny během pololetí v rámci jednotlivých relací; závěrem se komparace věnuje oběma relacím ve druhém sledovaném období.
|
|
European capital of culture Košice 2013 - impact on tourism
Sidimáková, Andrea ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Heřmanová, Eva (oponent)
Diplomová práce zkoumá dopady udělení titulu Evropské hlavní město kultury 2013 městu Košice. Práce analyzuje pozitivní a negativní dopady v různych oblastech, především dopady na cestovní ruch a kulturní život ve městě. Součástí práce je dotazník zaměřen na ohodnocení projektu EHMK Košice 2013 rezidenty města, co se týče jejich spokojenosti, úspešnosti projektu a naplnení očakávání souvisejících s tímto evropským projektem.
|
|
Mediální problematika v českých kulturních a společenskovědních časopisech 19. století.
RADOSTOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá mediální problematikou a její reflexí na stránkách českých kulturních a společenskovědních časopisů 19. století. První část práce se zaměřuje na problémy tisku v 19. století a na vybrané osobnosti této doby. Druhá část se věnuje časopisům Čas, Osvěta, Naše doba, Ruch a Lumír. Cílem práce je na základě obsahové a komparativní analýzy podat přehled o teoretických názorech na média, tak jak byly publikovány v uvedených periodikách. Zároveň ukázat, jak se o médiích psalo a jaká úloha byla médiím v 19. století připisována. V závěrečné části práce bude proveden návrh na zařazení tématu do hodin mediální výchovy na základní škole.
|
| |
|
Aplikace internetu v cestovním ruchu
Daniš, Michal ; Jakubíková, Dagmar (vedoucí práce) ; Blinka, Roman (oponent)
Bakalářská práce se věnuje cestovnímu ruchu a internetu jako jednomu z nástrojů, který je aplikován v marketingu cestovního ruchu. Teoretická část obsahuje definice cestovního ruchu, příčiny jeho vzniku a postavení v národním hospodářství, historii a vývoj internetu. Praktická část mapuje aplikaci internetu při prodeji služeb hotelových řetězců, leteckých společností, autobusové a vlakové dopravy, při prodeji služeb cestovních kanceláří a agentur, ale i v individuální dopravě a turistice.
|
| |